2020. január 15., szerda

10 NAP IMÁDSÁGBAN 2020 - 8. nap SZERDA

MA IS ÉLŐBEN 20:00 órakor várunk szeretettel! Itt jelentkezhetsz be: https://zoom.us/j/5555144000

Keressük és kérjük Isten Szentlelkét!

8. nap – Rendeljük alá magunkat a Szentléleknek

„Azt mondom azért nektek: Minden bűn és káromlás megbocsáttatik az embereknek, de a Lélek elleni káromlás nem nyer bocsánatot.” (Mt 12:31, ÚRK)

Bizonyságtétel

„Senkinek sem kell misztikus és meghatározhatatlan dologként tekintenie a Szentlélek elleni bűnre. A Szentlélek elleni bűn azt jelenti, hogy valaki folyamatosan visszautasítja a megtérésre való hívást.” (Ellen White: SDA Bible Commentary, 5. köt., 1093. o.).

Még a Lélektől áthatott emberek is követnek el hibákat. Ábrahámnak, Mózesnek, Dávidnak és Péternek egyaránt voltak jellembeli fogyatékosságaik és pillanatnyi bukásaik a kísértés órájában. Még Jézus is megkísértetett (Máté 4), bár Ő sohasem engedett a kísértéseknek. Tehát az, hogy most éppen a Lélek szerint járunk, nem jelenti azt, hogy bennünket már nem fenyeget az a veszély, hogy hibákat fogunk elkövetni, de egy vétek még nem ugyanaz, mintha megkeményítenénk szívünket a bűnben.

Egy idősödő asszony az évek múlásával egyre szívtelenebbé, csüggedtebbé és dühösebbé vált. Alig volt türelme másokhoz, kivéve azt a néhány közeli barátot, akik a múltból maradtak meg mellette. Amikor vendégek jöttek a gyülekezetbe, ő rögtön megkritizálta a gyerekeiket, a ruhájukat, vagy valami mást. Előfordult, hogy frissen keresztelt tagokat, vagy más látogatókat támadott durva beszólásokkal. Voltak, akik annyira megbotránkoztak, hogy vissza sem mentek többé abba a gyülekezetbe. Előttem rejtve volt ez az egész, mígnem elérkezett az egyik bizottsági ülés. Megkérdeztem a presbitereket, hogy tudják-e, miért nem jönnek vissza némelyek a gyülekezetbe. Csend lett a teremben. Néhányan a fejüket fogták. Végül megszólalt az egyik presbiter: „Lelkész testvér, van egy asszony a gyülekezetben, aki nem képes tartani a száját. Pletykál, és szinte mindenkit kritizál. Ezért nem jönnek vissza az emberek a gyülekezetbe. „És mióta megy ez így?” – kérdeztem döbbenten.  „Sok éve” – volt a válasz. „És miért nem tett senki semmit a megoldás érdekében?” – kérdezősködtem tovább. „Pár lelkész megpróbálta, de aztán minden ugyanúgy folytatódott tovább.” „Nem, ez nem maradhat így” – jelentettem ki határozottan. „Íme, a javaslatom. Elmegyek, meglátogatom ezt az asszonyt. Megkérem, hogy két héten belül változtasson a viselkedésén. Ha nem hajlandó változni, akkor a nevét hozzuk a következő bizottsági ülésre, és fegyelmezésre fogjuk felterjeszteni. Támogatjátok a javaslatomat?” – kérdeztem a presbiterektől. Névtelen szavazáson támogattak.
                           
A szóban forgó asszonnyal megbeszéltem a találkozót. „Tudom, miért jöttél” – fogadott, amikor leültem a nappaliban. „Igen?” – kérdeztem. „Igen. Azért jöttél, hogy kérdőre vonj, miért beszélek az emberekkel.” „Pontosan” – mondtam. „De honnan tudod?” „Onnan, hogy két korábbi lelkész is eljött hozzám, hogy ugyanerről beszéljen velem.” „És? Lett eredménye?” – kérdeztem. „Nem, nem lett.” „Miért?” – kérdeztem. „Mert nekem jogom van megmondani, amit a legjobbnak látok, az emberek pedig túlságosan érzékenyek. Olyan kis mimózák!”

Kifejtettem neki a keresztény viselkedés elveit olyan bibliai szakaszok alapján, mint az Ef 4:29-31, de az asszony hajthatatlan maradt. Imádkoztam magamban, majd így szóltam: „Két heted van arra, hogy változtass a viselkedéseden, ellenkező esetben a nevedet a következő bizottsági ülésre fogom vinni, hogy fegyelmezést kérjek. Minden presbiter mellém állt ebben.” „Na, azt már nem!” – kiáltott fel az asszony. „De, igen, megteszem, ha nem döntöd el, hogy változtatsz azon, ahogy az emberekkel beszélsz.”
„Nem hiszem el, hogy a presbiterek támogatnak ebben” – hajtogatta az asszony. „De. Már támogattak. Megkérdezheted őket, hogy így van-e, de biztosíthatlak, hogy igen.”
Az asszony erre már hátradőlt a fotelben, és csöndben gondolkodott a hallottakon. Szelíden bátorítottam: „Mi mindnyájan szeretünk téged, és szeretnénk, hogy a közösség tagja maradj, de a viselkedéseden változtatnod kell.”

A következő szombaton nem jött a gyülekezetbe. A barátnői pedig kerültek engem. Tudtam, hogy mindnyájan küzdenek a helyzettel. Az azt követő szombaton azonban, amivel le is járt volna a két hét, betoppant. Odamentem, hogy köszönjek neki. Az arca komoly volt, de elfogadta a köszöntésemet, és határozottan megszorította a kezemet. „Lelkész testvér!” – mondta. „Mindent átgondoltam, amit mondtál. Szeretném, ha tudnád, hogy most pontosan átlátom, milyen rossz úton jártam az elmúlt években. Remélem, megbocsátasz nekem, és az a szándékom, hogy bocsánatot kérek a presbiterektől és a gyülekezet többi tagjától is. Isten segítségével, egy más ember leszek.” A szemébe könnyek gyűltek, és visszatekintve örömmel mondhatom, hogy betartotta az ígéretét. Az emberek kezdtek visszaszivárogni a gyülekezetbe, és a közösség gyorsan növekedett.

Bibliaszövegek, melyek alapján imádkozhatunk
·          Mt 12:31-32 – Istenkáromlás az, ha mentegetjük a bűnt, és Isten helyére lépünk (Mk 2:7-11; Jn 10:33)
·          Zsid 6:4-6 – Az igazán megtért emberek is képesek elfordulni Jézustól.
·          Zsid 4:7 – Jól tesszük, ha már akkor engedelmeskedünk a Szentlélek hangjának, amikor először szól hozzánk.
·          ApCsel 7:51 – Ne álljunk ellent a Szentlélek vezetésének és figyelmeztetéseinek.
·          Lk 13:34 – Adjuk oda életünket Jézusnak, mielőtt még túl késő lenne, ahogy az sajnos szeretett Jeruzsáleme esetében is történt.

A közös ima javasolt felépítése és témái

·          Drága Atyám, bár mindig hallgatnék a te szavadra! Bocsáss meg, amikor makacs voltam! Nyisd meg a szememet és fülemet, hogy világosan értsem akaratodat, és adj bátorságot, hogy engedelmeskedjek!
·          Drága Jézus, bocsásd meg, hogy fájdalmat okoztam neked, amikor nem voltam hajlandó feladni a bűneimet! Kérlek, ne vond meg Szentlelkedet tőlem, és lágyítsd meg a szívemet, hogy elfogadhassam utasításaidat!
·          Kérünk, bocsáss meg, mint gyülekezetnek is, amikor nem hallgattunk a Bibliában leírt szavaidra! Segíts, mint közösséget, hogy megtisztuljunk bűneinkből, és állítsd helyre Lelked jelenlétét köztünk!
·          Teremts bennünk tiszta szívet, ó, Urunk, és az erős lelket újítsd meg bennünk! Ne vess el a te szent orcád elől, Szentlelkedet ne vond meg tőlünk! Szabadításod örömét add nekünk; s akkor tanítjuk majd a bűnösöket a te útjaidra, és ők megérnek hozzád (Zsoltárok 51).
·          Urunk, közbenjárunk azokért, akik a körülmények áldozatai, vagy függőségek rabjai. Kérünk, törd össze az őket megkötöző láncokat! Bár visszanyerhetnénk őket neked szeretetünk és törődésünk által! 
·          Adj nekünk megértő, együttérző szívet a bennünket kihasználó családtagjaink iránt! Segítsd őket, hogy meglássák a te szeretetedet a mi tetteink által is.
·          Kérünk, taníts meg, hogyan hirdethetjük alapvető bibliai hitelveinket világosan, kreatívan és biblikus hitelességgel! Bár Jézus lenne hitünk középpontjában!
·          Kérünk, készíts fel fiatalokat arra, hogy gyülekezeteket alapítsanak az Észak-Amerikai Divízió 9 országának 789 népcsoportjában!
·          Kérünk, készíts fel önkénteseket, akik örömmel szolgálnának az Izraeli Misszióterület 70 népcsoportjában!
·          Kérünk, hívj el imaharcosokat, hogy közbenjárjanak a Dél-Ázsiai Divízió 4 országának 2568 népcsoportjáért!
·          Kérünk, küldj orvosmisszionáriusokat, hogy gyülekezeteket alapítsanak a Kelet-Közép-Afrikai Divízió 11 országának 830 népcsoportjában!
·          Imádkozunk a Dél-Ázsiai-Csendes-Óceáni Divízió kiadóhivatalaiért.
·          Köszönjük, Atyánk, hogy elküldöd Szentlelkedet, és munkálod azok megtérését, akik az imalistánkon vannak!
·          Imádkozunk a jelenlevők személyes szükségleteiért is.

Javasolt énekek: Átadom ma életemet; Én életemnek Istene (HÉ 40); Nyisd meg a szemem; Csak téged dicsér mindenkor (HÉ 45); Tégy foglyoddá Uram (HÉ 192); Ne én, csak Krisztus (HÉ 215); Nagy kegyelmed árad (HÉ 57);


1 megjegyzés:

  1. Köszönet az asszonyhoz füzött hejes irányzatát mejet maga a Lélek volt jelen ,Istenem az itt elolvasott és sok a munka segicsd mindazokat kik ebben részt vesznek és a fiataljainkat is ,indítatást a sziveikben sok a tenivaló küld a te Lelkedett kettőzöt mértékét ,és széles e földön minden ember meghalja a te Örök Szent és Változatlan evangyéliumot Ámen .

    VálaszTörlés