2020. január 13., hétfő

10 NAP IMÁDSÁGBAN 2020 - 6. nap HÉTFŐ


10 nap imádságban 2020

Keressük és kérjük Isten Szentlelkét!

6. nap – A Szentlélek ajándékai
 „A kegyelmi ajándékokban pedig különbség van, de ugyanaz a Lélek. A szolgálatokban is különbség van, de ugyanaz az Úr. És különbség van az erők megnyilvánulásában is, de ugyanaz az Isten, aki mindenben és mindenkiben megmutatja erejét. A Lélek megnyilvánulását mindenki azért kapja, hogy használjon vele. (1Kor 12:4-7, ÚRK)

Bizonyságtétel

Isten Szentlelkének munkája készíti fel a munkásokat – úgy férfiakat, mint nőket – arra, hogy Isten nyájának pásztorai legyenek… Akinek van hite ebben a mennyei Segítőben [a Szentlélekben], fejlődni fog. Ők megáldatnak erővel, hogy szent szépségbe öltöztessék az igazság üzenetét” (Ellen G. White: Gospel Workers [Az evangélium munkásai], 96-97. o.).

Csengett a telefon az irodámban, az Oregon állambeli Albanyban. „Ön a Hetednapi Adventista Egyház lelkésze?” – kérdezte egy női hang. „Igen, az vagyok” – válaszoltam. „Azonnal be kellene jönnie a kórházba. Van itt egy betegünk, súlyos szívműködési zavara van. Attól tartunk, hogy meg fog halni, de nem engedi, hogy bármilyen kezelésben is részesítsük, amíg egy adventista lelkész nem imádkozik érte. Azt hajtogatja, hogy ha egy adventista lelkész imádkozik érte, akkor meggyógyul. Kérem, jöjjön gyorsan!”

Miközben a kórházba tartottam, erősen imádkoztam. „Uram, egy kicsit aggaszt ez a helyzet. Az az asszony mindenkinek azt hajtogatja, hogy ha egy adventista lelkész imádkozik érte, akkor meggyógyul. Te is tudod, én is tudom, hogy nem mindig döntesz úgy, hogy meggyógyítasz valakit. Mit fognak szólni a nővérek és az orvosok, ha nem gyógyítod meg ezt az asszonyt?” Úgy tűnt, mintha az Úr kérdéssel válaszolna: „Tulajdonképpen mit idegeskedsz?” „A hírnevedet féltem” – válaszoltam. „Hát akkor, tegyük ezt rendbe!” – csitított az Úr. „Az én hírnevemért aggódsz?” „Igen… tudom, hogy ostobán hangzik, de mit fognak mondani az emberek, és mit fog mondani a beteg, ha nem gyógyítod meg?” Az Úr így válaszolt: „A te dolgod az, hogy engedelmes légy. Az enyém pedig az, hogy vigyázzak a hírnevemre.” „Rendben” – egyeztem bele. „Igazad van. Bízni fogok benned, hogy azt teszed, ami a legjobb.”

A kórházban négy nővérrel találkoztam, mind a beteg szobája előtt toporogtak. „Ön az adventista lelkész?” – kérdezte egyikük. „Siessen, gyorsan menjen be és imádkozzon, hogy mihamarabb elkezdhessük a kezelést!” A név alapján, amit a nővértől már hallottam, tudtam, hogy a beteg nem az én gyülekezetemből való, és a többiből sem, amik a környéken vannak. Törtem a fejem, vajon miért ragaszkodik annyira ahhoz, hogy egy adventista lelkész imádkozzon érte, de ez most nem a faggatózás ideje volt. A monitor szabálytalan szívhangot mutatott, úgyhogy tudtam, hogy itt nagy a baj. Odaléptem az ágy mellé, megfogtam a hölgy jobb kezét. Felém fordult, kinyitotta a szemét, és megkérdezte: „Te vagy az adventista lelkész?” „Igen” – feleltem. „Ha imádkozol értem, tudom, hogy meggyógyulok” – mondta.

Ez nem az a pillanat volt, hogy bibliaórát adjak neki a betegekért való imáról. Egyszerűen megkérdeztem tőle: „Testvérnő, kész vagy megengedni, hogy Jézus döntse el, mi történik itt most?” „Ó, persze!” – mondta – „de tudom, hogy ha te imádkozol értem, akkor meg fogok gyógyulni!” Becsuktam hát a szemem, és kértem a menny Urát, hogy mutassa meg hatalmát és kegyelmét ezen az asszonyon. Kértem, hogy dicsőítse meg nevét a nővérek és az orvosok előtt ebben a kórházban, és ennek a hölgynek a gyógyulása hatalmas bizonyságtétel legyen mindenki előtt. Kértem Őt, hogy gyógyítsa meg a testvérnőt, ha ez az akarata, ha ez dicsőséget szerez nevének, és a hölgy javát szolgálja. Jézus nevéért kértem mindezt, és áment mondtam az imára. Amikor kinyitottam a szemem, ránéztem a monitorra, és az tökéletes szívritmust mutatott! A hölgy erősen megszorította a kezemet, és így szólt: „Jól érzem magam! Meggyógyultam! Tudtam, hogy ha az adventista lelkész imádkozik értem, akkor meggyógyulok!”

Emlékeztem rá, hogyan kezelte Jézus az ilyen helyzeteket földi szolgálata során, ezért így szóltam: „Testvérnő, a te hited meggyógyított téged!” Hálát adtam Istennek, majd kimentem a szobából. A nővér idegesen kérdezte: „Bemehetünk már?” Mire én: „Igen, de nem hinném, hogy a betegnek szüksége lenne kezelésre.” A nővérek szeme tágra nyílt, aztán berohantak a szobába. Nem tudom, mi történt ezután, mert én eljöttem. Nem akartam, hogy a nővérek vagy a beteg úgy nézzenek rám, mintha én lettem volna a gyógyító. Ez a gyógyítás a Szentlélek ajándéka volt, amit a hölgyre árasztott abban a pillanatban. 

Bibliaszövegek, melyek alapján imádkozhatunk
·          1Kor 12:9 – Itt olvashatunk a gyógyítás ajándékáról. Az Úrnak sok módszere van arra, hogy meggyógyítsa az embereket, és Ő szeretné gyógyító hatalmát kiárasztani népén keresztül.
·          Ef 4:11-13 – A Szentléleknek szándékában áll sok ajándékot adni Isten gyermekeinek. Az Atyának terve van számodra is!
·          Lk 5:17 – Az Úr hatalma jelen van, hogy gyógyítson.
·          1Kor 14:1, 13 – Vágyjunk a lelki ajándékok után, és imádkozzunk azért, hogy megkapjuk azokat.
·          Jel 1:10 – Amikor a Szentlélek leszáll ránk, akkor hallhatjuk Istent új és hatalmas módon.

A közös ima javasolt felépítése és témái

·          Itt vagyok, Uram, használj szolgálatodban! Tölts be Lelkeddel, és add nekem ajándékaidat!
·          Urunk, kérünk, add nekünk a békesség Lelkét, amikor idegesítenek bennünket!
·          Drága Jézus, szeretném, ha általam történhetnének olyan változások a világban, amelyek a te akaratod szerint valók. Nem elégszem meg azzal, hogy a gyülekezetben üljek. Add nekem Lelked erejét az általad választott ajándékokon keresztül, hogy győzni tudjak a bűn hatalma felett ezen a világon!
·          Uram, szaporítsd ajándékainkat oktatás, nevelés, képzés, tapasztalat és ima által! Neked szenteljük képességeinket, Alázattal kérünk téged, hogy add természetfeletti áldásodat, hogy az evangélium hatalmasan terjedjen!
·          Urunk, imádkozunk a 8208 adventista iskoláért, amelyekben közel 2 millió diák tanul. Add, hogy ezekben az iskolákban mindig a bibliai igazságokat tanítsák, a fiatalokat pedig a misszióra és a szolgálatra neveljék!
·          Urunk, adj bölcsességet, hogy el tudjuk érni a szekuláris kultúrákban élőket, akiket nem érdekel a vallás. Add Szentlelkedet, hogy lerombolja a válaszfalakat, amelyeket az elvilágiasodott ember épít a szíve köré!
·          Imádkozunk a még el nem ért népcsoportokért Ázsiában, beleértve a muzulmánokat, a buddhistákat és a hindukat. Közülük sokan még sosem hallották Jézus nevét. Adj különleges bölcsességet, hogy betölthessük szükségleteiket!
·          Áldj meg bennünket, miközben megpróbálunk elérni olyan embereket, akiket megkötöz a szellemimádat, a bálványimádat, az animista hit. Segíts megérteni az ő világnézetüket, és elvezetni őket a személyes Megváltóhoz!
·          Urunk, kérünk, bátorítsd a hetednapi adventistákat szerte a világon, hogy úgy imádkozzanak, ahogy még soha korábban! Hadd könyörögjünk együtt a Szentlélek késői esőjéért! Kérjük, teljesítsd be rajtunk Jóel 2, Hóseás 6 és Apostolok cselekedetei 2 ígéreteit!
·          Imádkozunk a Dél-Afrikai-Indiai-Óceáni Divízió területén lévő 18 ország 541 népcsoportjáért. Kérünk, vezesd el őket a bibliai igazságra!
·          Mutasd meg nekünk, hogyan segíthetünk a menekülteknek gyakorlati és lelki szükségleteik terén! Add, hogy az egyházunk arról legyen ismert, hogy minden embert szeretünk, tekintet nélkül arra, hogy honnan származnak.
·          Add, hogy hűségesen és egészében hirdessük Jelenések könyve 14. fejezetének hármas angyali üzenetét! Add, hogy minden tanításunk Krisztus szeretetéről és igazságáról szóljon!
·          Imádkozunk azért a hét személyért, akik az imalistánkon szerepelnek. Kérünk, dolgozz hatalmasan az életükben! Igényeljük 1jn 5:16 ígéretét.
·          Imádkozunk a jelenlevők személyes szükségleteiért is. 

Javasolt énekek:  Hűséged végtelen; Tüzed, Uram Jézus; Az én napom Jézus (HÉ 80); Jézus vezessél, mint pásztor (HÉ 313); Az áldott égi szó vezet (HÉ 217); Világosságom vagy, Uram (HÉ 252)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése