2020. január 17., péntek

10 NAP IMÁDSÁGBAN 2020 - 10. nap PÉNTEK

MA IS ÉLŐBEN 20:00 órakor várunk szeretettel! Itt jelentkezhetsz be: https://zoom.us/j/5555144000

10 nap imádságban 2020

Keressük és kérjük Isten Szentlelkét!

10. nap – A Szentlélekben lakozni

„És én kérni fogom az Atyát, és más Vigasztalót ad majd nektek, hogy veletek maradjon mindörökké. … Nem hagylak titeket árván, eljövök hozzátok. … Ha valaki szeret engem, megtartja az én beszédemet, és az én Atyám szeretni fogja azt, és ahhoz megyünk, és annál lakozunk.” (Fil 3:13-14, ÚRK)

„Amikor reggel felkelsz, érzed a gyámoltalanságodat és azt, hogy milyen sok erőre van szükséged Istentől? Ilyenkor mennyei Atyád elé terjeszted-e alázattal, szívből szükségletedet? Ha igen, angyalok jegyzik az imáidat, és ha nem vagy képmutató, s olyan veszélyben vagy, hogy akaratlanul tennél rosszat, és árasztanál olyan befolyást, ami rosszra vinne másokat, akkor őrzőangyalod melletted lesz, késztet, hogy egy jobb utat válassz, ő adja szádba a szavakat, és befolyásolja cselekedeteidet” (Ellen White: Messages to Young People [Üzenet az ifjúságnak], 90. o.).

Egy szombat este a mosogatónál álltam a közösségi termünkben, és mosogattam a szeretetvendégség után. Egy orosz cserediák segített eltörölgetni a tányérokat. Tudtam róla, hogy nem keresztény, ezért magamban imádkoztam, hogyan használjam ki az időt, amíg együtt mosogatunk. „Volna egy kérdésem, ha nem haragszol” – kezdtem bele. „Nyugodtan, mondd csak!” – válaszolta a lány. „Miért van az, hogy Oroszországban olyan sok ember nem keresztény?” „Fogalmazhatnál úgy is, hogy én miért nem vagyok keresztény” – vigyorgott szélesen. „Oké” – váltottam én is lazábbra. „Te miért nem vagy keresztény?” „Egyszerűen nem látok semmilyen bizonyítékot Isten létezésére” – jelentette ki tényszerűen, majd visszakérdezett. „És te miért vagy keresztény?” „Mert nekem viszont sok bizonyítékom van!” – válaszoltam. Nevetett, majd kért, hogy részletezzem. Akkor elmondtam a bizonyságtételemet arról, hogy mit tett értem Isten.

„Van egy kísérletem, ha esetleg kipróbálnád” – mondtam. „Azt hiszem, ha ezt elvégzed, akkor már lesz bizonyítékod Isten létezésére. Szeretném, ha az elkövetkező 30 napban szánnál egy kis időt arra, hogy olvass János evangéliumából. Ha hamarabb a végére érsz, akkor kezdd elölről. Szeretném kérni azt is, hogy imádkozz Istenhez olyankor, amikor senki sem hallja. Beszélj neki azokról a dolgokról, amiket csak te tudsz, és kérj valami olyasmit, amiről csak te tudhatsz, és figyeld meg, hogy mi történik!” „Oké!” – mondta a lány. „Ez elég könnyű feladatnak tűnik. Érdekes élmény lesz.”

Cserediákként megkövetelték tőle, hogy mindenhová elmenjen a vendéglátó családdal, mert így megízlelheti az adott kultúrát. Így hát minden héten eljött a gyülekezetbe, mert vendéglátói jöttek. Két héttel a kísérlet kezdete után odaléptem hozzá a gyülekezetben, és megkérdeztem tőle: „Nos, hogy meg a próba?” Komolyan, de kedvesen válaszolt: „Nem értem, mi történik. Még két hét hátra van, de már nem tudom biztosan kijelenteni, hogy Isten nem létezik.” „Az nagyon jó!” – válaszoltam lelkesen. „Csak folytasd tovább! Ha nyitott maradsz, még több bizonyítékod lesz Isten létezésére.” Amikor aznap elköszöntünk, mosolygott, és köszönetet mondott. Hazament Oroszországba, mielőtt lejárt volna a 30 nap, de tudom, hogy ő és Isten jobban megismerkedtek!

Hogyan lakozhatunk az Atya, a Fiú és a Szentlélek jelenlétében?
·          Egyszerűen töltsünk időt azzal, nyitott szívvel és elmével tanulmányozzuk a Bibliát. Jézus az élő Ige (Jn 1:14, 14:6-9), és ha láttuk Őt, akkor láttuk az Atyát. Az Isten írott Igéjének megszületését pedig a Szentlélek inspirálta (2Pt 1:21). Tehát, miközben olvassuk a Bibliát, és hiszünk tanításaiban és ígéreteiben, lépésről lépésre átváltozunk Jézus képmására (2Kor 3:18).
·          Továbbá, miközben imádkozunk Istenhez, megnyitjuk szívünket neki, mint Barátunknak, a Szentlélek közel jön, meglágyítja szívünket, lelkünket pedig felvértezi az előttünk álló küzdelmekre. Amikor imádkozunk, a sátán ereje megtörik, és Isten ereje által le fogjuk győzni a kísértéseket.
·          Végül, miközben engedelmeskedünk a Biblia üzenetének, és megosztjuk azt másokkal is, közelebb kerülünk Isten szívéhez, és bensőnkben békére találunk (Mt 11:28-30).
    
Bibliaszövegek, melyek alapján imádkozhatunk
·          2Pt 1:21 – A Szentlélek ihlette a Bibliát. Amikor olvassuk és elfogadjuk, akkor az ő jelenlétében vagyunk, ugyanúgy pedig Jézus és az Atya jelenlétében is (Jn 14:23).
·          Lk 11:11-13 – A Szentlélek ereje növekedhet bennünk és körülöttünk, ha imádkozunk és kérjük Istentől a jelenlétét.
·          ApCsel 2:1-4 – A Szentlélek azt szeretné, ha megosztanánk másokkal, amit Isten tanított velünk, valamint az áldásait is. Az ő akarata az, hogy mindenhol megtérjenek és üdvösséget nyerjenek az emberek.
·          1Tim 2:1-4 – Amikor imádkozunk, a Szentlélek áldása árad a környezetünkre, és az üdvösségre vezeti az embereket.
·          ApCsel 5:31-32 – Amikor engedelmeskedünk az Isten akaratának, akkor erősítjük a Szentlélek jelenlétét és áldását az életünkben.
·          Róm 8:26 – A Szentlélek azt szeretné, ha az ima népe lennénk. Ezt bizonyosan áldás követi (2Krón 7:14).

A közös ima javasolt felépítése és témái

·          Drága mennyei Atyám, teremts bennem éhséget Igéd után, hogy örömmel töltsek időt veled! Miközben olvasom a Bibliát, add, hogy tisztán értsem jellemedet, és életemre vonatkozó akaratodat!
·          Jézus, kérlek, küldd el Szentlelkedet életembe, és tégy engem az ima emberévé! Változtass engem erőteljes közbenjáróvá, hogy nagyon sokan megszabaduljanak sátán sötét láncaitól!
·          Add, hogy elmém és szívem összhangban legyen akaratoddal! Add, hogy úgy parancsolataidnak, mint az Ige többi szakaszának teljes mértékben engedelmeskedni tudjak!
·          „Fogadj el Uram, a te tulajdonodnak! Összes tervemet lábaidhoz teszem. Használj fel ma is szolgálatodra! Maradj velem s engedd, hogy minden munkámat tebenned végezzem!” (Ellen White: Jézushoz vezető út. Budapest, 2013, Advent Kiadó, 52. o.).
·          Urunk felemeljük hozzád szavunkat vezetőinkért szerte a világon! Kérünk, adj nekik bölcsességet, amikor döntéseket hoznak, és vezetik népedet!
·          Urunk, add, hogy mindnyájan barátai legyünk a magányosoknak, és bemutassuk Isten szeretetét azoknak, akiknek törődésre van szüksége!
·          Imádkozunk gyermekeinkért. Kérünk, erősítsd meg őket, hogy bátran kiálljanak melletted, amikor akadályokkal és nyomással találják szemben magukat. Segítsd őket bölcs döntésekre, és add, hogy kiálljanak az igazság mellett (Ézs 44:3-4).
·          Imádkozunk azokért a családokért, ahol a káosz, a bánat és a zűrzavar uralkodik.
·          Taníts meg Jézus önzetlen példáját követni azáltal, hogy gondoskodunk a körülöttünk élők mindennapi szükségleteiről. Képezz ki arra, hogy szolgálhassunk, mint gyógyító misszionáriusok, civil önkéntesek és a szükségben lévők barátai!
·          Urunk, add, hogy az egyszerű kegyesség hatalmas ébredése söpörjön végig egyházadon az utolsó napokban! Add, hogy kiálljunk az igazság mellett, szakadjon bár az ég!
·          Urunk, imádkozunk azért a hét (vagy több) személyért, akik a személyes imalistáinkon szerepelnek. Add, hogy meglássák szükségleteiket és kinyissák szívüket a Szentlélek előtt!
·          Imádkozunk a jelenlevők személyes szükségleteiért is.

Javasolt énekek: Ó, Jézus a szívem úgy vár! (HÉ 136); Néped oly várva vár (HÉ 137); Én Jézusom téged (HÉ 213); Ne én, de Krisztus (HÉ 215); Megváltva (karének); Tudom és érzem (HÉ 187); Vonj engem, Jézus (HÉ 200)

1 megjegyzés:

  1. "Urunk add, hogy egyszerű kegyesség hatalmas ébredése söpörjön végig egyházadon az utolsó napokban!"
    "Édesatyánk, tartsd meg gyermekeinket a te kegyelmedben, hogy közülük el egy se vesszen. Ők a te megváltottaid Jézus Krisztus érdemei által. Ámen

    VálaszTörlés