2019. január 11., péntek

10 napos imaközösség - 3. nap PÉNTEK - január 11

10 nap imádságban 2019

Egy mélyebb tapasztalat

3. nap – A legnagyobb csata
 „Kerestek majd engem és megtaláltok, mert teljes szívetekből kerestek engem!  (Jer 29:13)


„Egész szívünket át kell adni Istennek, különben nem munkálja bennünk azt a változást, mely Isten képmását kialakítja. A saját énünk elleni küzdelem a leghatalmasabb harc, amelyet meg kell vívnunk. Énünket átengedni, alárendelni mindent Isten akaratának: küzdelembe kerül, de a léleknek engedelmeskednie kell Istennek, mielőtt szentségben megújulhatna.” (Jézushoz vezető út, 43. o.). Már gyerekkoromtól kezdve bennem élt a vágy, hogy hasonlítsak Jézusra. Minden nap odaadtam neki az életemet, imádkoztam, hogy változtasson meg. A legkülönösebb módon válaszolta meg imámat.

Az apósom, George, hozzánk költözött, miután a felesége rákban meghalt. Boldogok voltunk, hogy közelebb volt hozzánk, és vágytunk arra, hogy részese legyen kisebbik lányunk, szeretett unokája életének. Reméltük, hogy ha nálunk lakik és részt vesz a családi áhítatokon, az lelki értelemben pozitív hatással lesz rá.

Farmon éltünk, volt csűr, tó, legelő, gazdag vadvilág. George megrögzött természetjáró volt, ezért ez nagyszerű hely volt nyugdíjas éveire. Minden reggel lement a tóhoz sétálni. Egyik nap, amikor nem jött vissza a szokott időben, a férjem elment megnézni, mi történhetett. A papa egy kökénybokorba esett bele. A következő néhány hétben George panaszkodott, hogy erősen fájnak a lábai. Elvittük kivizsgálásokra, és kimutattak nála egy daganatot, ami már áttétet képezett a gerincébe. Az orvos műtétet írt elő a tumor eltávolítására, de a műtét következtében George deréktól lefelé megbénult.
Nem akartuk idősek otthonába adni, ezért úgy döntöttünk, hogy otthon fogjuk ápolni. Nem volt ápolónői képesítésem, csak pár tanács, amit a nővértől kaptam, amikor kiadták George-ot a kórházból. Azzal telt a napom, hogy fürdettem George-ot, ápoltam a felfekvéseit, adagoltam a gyógyszereket, átültettem az ágyból a székbe, majd vissza. Iszonyú megalázó volt számára, hogy nem tudott magáról gondoskodni, én pedig átvettem a feszültségének nagy részét.
A férjemmel terveztünk egy hétvégi kiruccanást, és megszerveztük, hogy ez idő alatt egy fiatalember gondoskodjon George-ról. Mielőtt elmentünk volna, ágyba dugtam George-ot, adtam egy puszit a homlokára, és emlékeztettem rá, hogy másnap reggel elutazunk a hétvégére. Erre George mérgesen kitört: „De én vagyok a kötelességed! Nincs jogod itt hagyni engem valaki másra!” Mire én visszavágtam: „Te meg egy önző, esztelen vénember vagy!”
Rögtön felfogtam, hogy ez csúnya volt tőlem, és nagyon keresztényietlen. Sírva szaladtam a szobámba, és levetettem magam az ágyra. „Uram, mi a baj velem? Miért nem tudom uralni az indulataimat? Valóban dolgozol az életemben? A válasz szelíden érkezett: „Én dolgozom az életedben. Válaszolok az imáidra, hogy hasonlóvá szeretnél lenni hozzám. Te neheztelsz George-ra. Elveszi az idődet, úgy érzed, összecsapnak a fejed felett a hullámok, és nincs kiút. A neheztelés bűn, és ha átadod nekem, én megadom a kegyelmet, hogy továbbra is tudj gondoskodni róla.”
„Sokan, akik őszintén Isten szolgálatára szentelődtek, meglepődnek és csalódnak, amikor soha addig nem tapasztalt akadályokkal, próbákkal és tanácstalansággal szembesülnek. Krisztusi jellem és az Úr szolgálatára való alkalmasság elnyeréséért könyörögnek, és ugyanakkor a körülményeik mintha minden rossz tulajdonságukat elő akarnák csalni. [Ám aztán] alkalmat ad nekik arra, hogy ezeket a hibákat kijavítsák, és hogy alkalmassá tegyék magukat szolgálatára” (A nagy Orvos lábnyomán. Budapest, 2001, Advent Kiadó, 340. o.). „A bűnbánat a bűn feletti bánkódást és az attól való elfordulást jelenti. Mindaddig nem hagyunk fel vétkeinkkel, amíg azok bűnös voltát fel nem ismerjük. Életünkben akkor történhet csak a valódi változás, ha teljes szívvel elfordulunk a bűntől” (Jézushoz vezető út. Budapest, 1998, Advent Kiadó, 18. o.).
Én megláttam, milyen a neheztelés, és nem akartam, hogy a szívemben legyen. Megvallottam bűnömet, és elhatároztam, hogy Istennek fogok élni. Kértem Őt, hogy mosson meg, és adjon nekem új szívet. Felkeltem az ágyamból, letöröltem a könnyeimet, és bocsánatot kértem George-tól. Békesség töltötte be a szívemet, és a vereségemből győzelem lett. Végül egy kórházi gondozó részlegen kellett elhelyeznünk George-ot, mert az állapota súlyosbodott, és már nem tudtam ellátni őt. Aztán egy nap felhívtak, hogy George infarktust kapott. A férjem leült mellé, és a fülébe súgta: „Apa, tudod, hogy Jézus szeret téged? Ha befogadod a szívedbe, megment téged.” Annak, hogy George megértette a szavakat, egyetlen látható jele az arcán legördülő könnycsepp volt. Hiszem, hogy utolsó pillanataiban elfogadta Jézust Megváltójának.
A közös ima javasolt formája
Dicsőítés
·          Urunk, dicsőítünk téged azért, hogy erőt adsz nekünk, és felemelsz, amikor gyengék vagyunk. 
·          Dicsőítünk téged azért, hogy amikor elbukunk, nem hagysz el bennünket.
·          Dicsőítünk téged, Urunk, hogy a tenger mélyére veted bűneinket, és többé nem emlékezel meg azokról. 

Bűnvallás és a bűn feletti győzelem kérése
·          Urunk, bocsáss meg azokért az esetekért, amikor engedtük, hogy énünk győzzön!
·          Kérünk, bocsáss meg nekünk azokért az esetekért, rosszul mutattunk be téged másoknak!
·          Bocsáss meg nekünk azokért az alkalmakért, amikor a bűnbe kapaszkodtunk ahelyett, hogy engedtük volna, hogy eltávolítsd az életünkből!
·          Urunk, kérünk, vizsgáld meg szívünket! Lásd, hogy van-e gonoszság bennünk, és vezess az örökkévalóság útján (Zsolt 139:23-24). [Töltsünk néhány percet személyes, csöndes imában, hogy a Szentlélek megvizsgálhassa szívünket!]
Könyörgés és közbenjárás
·          Urunk, kérünk, segíts türelmesnek és kedvesnek lennünk, hogy bemutathassuk szeretetedet és együttérzésedet azoknak, akik zavarnak és vádolnak bennünket.
·          Kérünk, segíts kitartani a nehézségek közepette, különösen akkor, amikor a szeretet kényelmetlen.
·          Imádkozunk azokért, akik idős és/vagy beteg családtagot gondoznak. Adj nekik türelmet, erőt és szeretetet!
·          Urunk, kérünk, enyhítsd azok szorongását, akik halálos betegségben szenvednek! Adj nekik bátorságot és Jézus békességét!
·          Imádkozunk a Dél-Ázsiai-Csendes-Óceáni Divízió 41 legkevésbé elért városában élő, 202 millió emberért, hogy megismerhessék Jézust!
·          Imádkozunk a Szombatiskolai/Személyes Szolgálatok Osztályának vezetőiért minden gyülekezetben, amint kutatják Isten tervét és misszióznak, szeretettel szolgálnak a lakókörnyezetükben; bibliaórákat adnak és személyesen is bizonyságot tesznek.
·          Imádkozunk az ADRA munkatársaiért, akik gyakorlati segítséget nyújtanak szerte a világban.
·          Imádkozunk azért a hét (vagy több) személyért, akik a személyes imalistáinkon szerepelnek. Add, hogy alázatosan megengedjék azt, hogy a Szentlélek tanítsa őket.
·          Imádkozunk a jelenlevők személyes szükségleteiért is.
Hálaadás                                                                                 
·          Urunk, köszönjük, hogy vigyázol a szavainkra, és őrzöd a szánkat, hogy gonoszt ne szóljunk!
·          Köszönjük, hogy krisztusi szeretetet adsz szívünkbe azok iránt is, akiket nehéz szeretni.
·          Köszönjük azt, hogy jellemed kiformálódik bennünk, és ezáltal másokat is hozzád vonzunk!
·          Urunk, köszönjük, hogy meghallgatsz minket, válaszolsz az imáinkra, és dolgozol a színfalak mögött azért, hogy teljesítsük akaratodat.

Javasolt énekek: Tisztítsd meg a szívemet; Mint látod hűtlen szolgaként (HÉ 177); Várj ember szíve készen (HÉ 193); Már hallom, Jézusom (HÉ 195), Átadom ma életemet   

Ígéretek, melyeket igényelhetünk, amikor imádkozunk
·          „Az Úr szilárdítja meg az igaz ember lépteit, és útját kedveli. Ha elesik, nem terül el, mert az Úr támogatja kezével” (Zsolt 37:23-24).
·          „De akik az Úrban bíznak, erejük megújul, szárnyra kelnek, mint a saskeselyűk, futnak és nem lankadnak meg, járnak és nem fáradnak el!” (Ézs 40:31)
„Az Úr az én erőm és pajzsom, őbenne bízott szívem és megsegíttettem; örvend szívem és énekemmel dicsérem őt” (Zsolt 28:7).

1 megjegyzés: