2019. január 17., csütörtök

10 napos imaközösség - 9. nap CSÜTÖRTÖK - január 17

10 nap imádságban 2019

Egy mélyebb tapasztalat

9. nap – A kételynél is nagyobb erő

„… mert tudom, kinek hittem, és meg vagyok győződve róla, hogy a nála letett kincsemet meg tudja őrizni arra a napra.” (Zsolt 34:2Tim 1:12)

„A teszt pozitív, ön várandós!” Alig vártam, hogy elújságoljam az örömhírt a férjemnek. A kislányunk már majdnem két éves volt, és így ideális korkülönbség lesz a két gyermekünk között. Az örömből azonban üröm lett, mert még aznap erős alhasi fájdalom miatt kórházba kerültem. A vizsgálatok bizonyították az orvos feltevését, hogy méhen kívüli terhességem van. Az egyik petevezeték megrepedt, és életveszélyes belső vérzést okozott. A műtét helyreállította ugyan a fizikai sérülést, a csalódott szívemet azonban nem.

Sok éven át sikertelenül kísérleteztünk, hogy teherbe essek, de az orvosom kijelentette, hogy ez már lehetetlen a szövetkárosodás miatt, amit a vérzés okozott. Elhatároztam, hogy bebizonyítom neki: tévedett! Így gondolkodtam: „Én egy hatalmas Istent imádok, aki Sárával is csodát tett, és a kedvezőtlen körülmények ellenére is engedte, hogy teherbe essen, tehát velem is megtörténhet a csoda.” Isten kezébe tettem hát a jövőmet, és nemsokára valóban áldott állapotba kerültem. Isten válaszolt az imámra! Nagyon izgatottak voltunk! Növekedett az Isten ígéreteibe és szeretetébe vetett hitünk.

A férjemmel sétáltam egy napfényes szombat délutánon a békés folyóparton, amikor megéreztem az ismerős fájdalmat az oldalamban. Picit korábban már éreztem ezt, de figyelmen kívül hagytam. aznap este a fájdalom erősödött, és megint a kórházban kötöttem ki. A vizsgálatok beigazolták a félelmemet. Egy második méhen kívüli terhesség, ami azonnali műtétet igényelt.

Mi történik akkor, amikor egy keresztény minden bizalmát Isten ígéreteibe veti, de csalódnia kell? Hol van ilyenkor az, hogy minden együttmunkálkodik a jóra az életünkben (Róm 8:28)? A kétely felhői beborítottak. Törtem a fejemet. „Miért, Istenem? Nem értem! Miért adsz választ az imámra, hogy aztán elvedd? Miért küldesz a padlóra?”

A kórházi ágyon feküdtem, és nagyon csüggedt voltam. Fizikai fájdalmat éreztem, és érzelmileg is kimerültem. Nem akartam látni senkit magam körül! A nővérke biztosított, hogy a meleg víz jót fog tenni, és besegített a zuhany alá. Könnyek folytak az arcomon. Gondoltam, hogy imádkoznom kellene, de képtelen voltam rá. Azt éreztem, hogy Isten teljesen elhagyott. A zuhanyrózsából rám záporozó víz olyan volt, mintha a felettem lévő sötét felhőkből zuhogott volna. A sátán ezt suttogta: „Így jutalmazza meg az Isten azokat, akik bíznak benne? Így mutatja ki a szeretetét?”

Isten azonban nem hagyott magamra. Arra éreztem késztetést, hogy hangosan ismételgessem a következő szavakat: „Isten szeret engem.” Nem tudtam, képes leszek-e erre, vagy akarom-e egyáltalán. De másodszor is ezt éreztem, ráadásul erősebben, úgyhogy kimondtam: „Isten szeret engem.” Háromszor ismételtem el, úgy, hogy mindannyiszor máshol volt a hangsúly. „ISTEN szeret engem.” „SZERET engem Isten.” „ENGEM szeret Isten.” A harmadik ismétlésnél úgy éreztem, a sötét felhő eltűnik mellőlem. Teljesen kimerülve estem be az ágyamba, és egyedül akartam lenni.

Amikor a kórházi lelkész belépett hozzám, ránézett a beteglapomra, majd megkérdezte, hogy vagyok. Megfogta a kezemet, és együttérzéssel a hangjában kérdezte: „Nehéz elveszíteni egy babát, igaz?” A felhők visszajöttek! Nem akartam elsírni magam a jelenlétében, úgyhogy betakartam a fejem a paplannal, és hangosan mondtam: „Isten szeret engem! Tudom, kinek hittem! Én Krisztusnak adtam az életemet, és amit Ő dönt felőlem, az rendben van, mert az életem el van rejtve Krisztusban.” A felhők újra eltűntek.

Később azok a szavak vigasztaltak meg, amiket Jézus mondott Péternek: „Te most nem érted azt, amit teszek, de később majd megérted” (Jn 13:7). Vitatkoztam Istennel a veszteségem miatt. Nem értettem, miért történt, hiszen annyira hittem, hogy minden rendben lesz. Tíz évnek kellett eltelnie, mire megértettem, hogy Isten azt akarta, hogy megtapasztaljam: a hitnek át kell nyúlnia a láthatatlanért, a felhők mögé, és az ő kegyelme ilyenkor erőtlenségünkben lesz tökéletessé. Csodáért imádkoztam, és Isten valóban adott egyet. De csak később tanultam meg, hogy a valódi csoda az volt, hogy Isten ereje nagyobb a kétségeimnél és segít, hogy összeszedjem magam bármely nehézség közepette. Jóbbal együtt elmondhatom: „Ha megöl engem, akkor is benne reménykedem.” „De ő jól ismeri utamat. Ha megvizsgálna engem, úgy kerülnék ki, mint az arany.” (Jób 13:15 (angolból fordítva); 23:10, ÚRK).

„Az Úr próbára teszi bizalmunkat. Meg szeretne tanítani, hogy hol keressünk segítséget és erőt a szükség idején. Így nyerünk gyakorlati ismereteket Isten szándéka felől; melyekre oly nagy szükségünk van életünkben. A hitünk erősödik, amikor komoly küzdelmet vívunk a kétely és a félelem ellen” (Testimonies [Bizonyságtételek], 4. köt., 116-117. o.). „Az eljövendő életben világosságra kerülnek azok a titkok, amelyek itt bosszantóak voltak és csalódást okoztak. Látni fogjuk, hogy a látszólag meg nem hallgatott imáinkat és meghiúsult reményeinket életünk legnagyobb áldásai közé sorolhatjuk.” (A nagy Orvos lábnyomán. Budapest, 2001, Advent Kiadó, 342. o.).

A közös ima javasolt formája

Dicsőítés
  • ·          Urunk, köszönjük, hogy Te minden részvét Atyja, minden vigasztalás Istene vagy! (2Kor 1:3-7). .
  • ·          Dicsőítünk téged azért, hogy meggyógyítod összetört szívünket és bekötözöd sebeinket.
  • ·          Dicsőítünk téged azért, hogy rád tehetjük terheinket. Te megtartasz bennünket a gyász órájában, mert te magad is megtapasztaltad a gyászt.

Bűnvallás és a bűn feletti győzelem kérése
  • ·          Urunk, kérünk, Szentlelked által mutass rá bármely bűnre, ami elválaszt bennünket tőled!
  • ·          Bocsáss meg, Atyánk, azokért az esetekért, amikor kétségeink megakadályoznak abban, hogy bízzunk benned! 
  • ·          Köszönjük, hogy megbocsátasz nekünk 1Jn 1:9 szerint!

Könyörgés és közbenjárás
  • ·          Urunk, imádkozunk bölcsességért és kegyelemért, hogy elfogadjuk a csalódást okozó helyzeteket is, tudván, hogy a te szeretsz minket, és azon dolgozol, hogy életünkben minden együtt munkálkodjon a jóra, habár az adott helyzetben ezt nem biztos, hogy értjük.
  • ·          Kérjük, hogy erősítsd meg hitünket, amint kétségekkel és félelemmel szembesülünk.
  • ·          Kérünk, add, hogy családjaink a te szeretetedet mutassák be otthonaikban és a lakókörnyezetükben! Kérünk, teremts összhangot az otthonokban, gyógyítsd meg az összetört kapcsolatokat, óvd meg a sebezhetőket az erőszaktól, és nyilvánítsd ki megszentelő erődet a látszólag reménytelen helyzetekben is!
  • ·          Add, Urunk, hogy gyülekezeti tagjaink, lelkészeink és vezetőink szerte a világon naponta táplálkozzanak a te Igédből! Bár keresnénk téged naponta személyes imában is! Emlékeztess arra, hogy nélküled semmit sem cselekedhetünk!
  • ·          Kérünk, hívj el ápolónőket és orvosokat, hogy új gyülekezeteket alapítsanak a Nyugat-Afrikai Divízió 22 országának 1978 népcsoportjában!
  • ·          Imádkozunk a Transz-Európai Divízió 19 legkevésbé elért városának mintegy 49 millió lakosáért!  
  • ·          Urunk, imádkozunk azért a hét (vagy több) személyért, akik a személyes imalistáinkon szerepelnek. Add, hogy meglássák szükségleteiket és kinyissák szívüket a Szentlélek előtt!
  • ·          Imádkozunk a jelenlevők személyes szükségleteiért is.

Hálaadás                                                                                 
  • ·          Urunk, köszönjük azt, hogy mivel Krisztus közbenjár értünk, reményteljes jövőnk lehet.
  • ·          Köszönjük, hogy megvigasztalsz minket minden bajunkban, hogy mi is vigasztalhassunk másokat! 
  • ·          Köszönjük, Urunk, hogy a te erőd a mi erőtlenségünkben lesz teljessé.


Javasolt énekek: Ó, Jézus a szívem úgy vár! (HÉ 136); Élj bennem drága Jézus (HÉ 212); Én Jézusom téged (HÉ 213); Tudom és érzem (HÉ 187); Ha szívemben Istennek békéje él (HÉ 267)

Ígéretek, melyeket igényelhetünk, amikor imádkozunk

·          „Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek.” (Mt 11:28, ÚRK)
·          „Ne félj, mert veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok Istened! Megerősítelek, sőt megsegítelek, és igazságom jobbjával támogatlak.” (Ézs 41:10, ÚRK)
„Vesd az ÚRra terhedet, és ő gondot visel rólad. Nem engedi sohasem, hogy ingadozzék az igaz.” (Zsolt 55:22, ÚRK)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése