2019. január 13., vasárnap

10 napos imaközösség - 5. nap VASÁRNAP - január 13

10 nap imádságban 2019
http://40reggeljezussal.blogspot.com/

Egy mélyebb tapasztalat

5. nap – A közösség kiváltsága
 „Azért ha valaki Krisztusban van, új teremtés [az]; a régiek elmúltak, ímé, újjá lett minden (2Kor 5:17).

Amikor átadtam szívemet Jézusnak 19 éves koromban, az egész életem megváltozott.  A bibliatanulmányozás és az ima napi társaim lettek. Vártam az imaórákat, a bibliaköröket, a szombatiskolát, az istentiszteleteket és bármilyen alkalmat, amikor Isten Igéje megszólalt és bizonyságtételek hangzottak el. Egyre többre és többre éheztem Jézusból. Minél inkább betöltött az Ő jelenléte, annál inkább finomodott az ízlésem a zene, a szórakozások, az öltözködés terén. A szombatiskolai tanítóm, aki nagyon kedves volt nekem, sokszor mondogatta: Amikor teljesen átadjuk magunkat Krisztusnak, és odaadjuk magunkat az ő szolgálatára, akkor nem találunk többé örömet a régi élvezetekben, hanem az Isten Fiában való hit által nyomdokait követjük, az Ő jellemét tükrözzük vissza… Amit régen gyűlöltünk, azt most szeretjük; s amit régebben szerettünk, azt most gyűlöljük (lásd: Jézushoz vezető út. Budapest, 1999, Advent Kiadó, 45. o.).

Ezt nagyon igaznak találtam. A szívemben feltámadt a vágy, hogy mindenkinek elmondjam: Jézus szeret engem, megbocsátotta bűneimet, most tiszta vagyok, és nagyon drága az ő szemében. „Amikor Jézushoz jön valaki, az a vágy ébred szívében, hogy másokkal is tudassa, milyen becses barátot talált Jézusban; ily megmentő és megszentelő igazság nem maradhat elrejtve a szívben. Ha Krisztus igazságát öltöttük fel és az Ő lelkének öröme tölt be bennünket, lehetetlen, hogy azt elhallgassuk. Ha Istennek jóságát láttuk és éreztük, másoknak is beszélnünk kell erről.” (Jézushoz vezető út, 59. o.).

De hol kezdhettem volna? Fogalmam sem volt arról, hogyan tegyek bizonyságot másoknak, ezért imádkoztam, megkérdeztem az Istent, mit kellene tennem. Ez az ige került elém: „Ingyen vettétek, ingyen adjátok!” (Mt 10:8). Ezt könnyebb volt mondani, mint tenni. De mit mondjak az embereknek? Sokat törtem ezen a fejem. Az áhítataim közepette ezt az idézetet találtam: „[A megszállottak] személyükben hordozták annak bizonyítékát, hogy Jézus a Messiás. El tudták mondani, amit ismertek, maguk láttak, hallottak Krisztus erejéből. Ezt mindenki megteheti, akinek szívét érintette Isten kegyelme. Mi is… elmondhatjuk, hogy tettük próbára ígéretét, s hogyan találtuk igaznak. Bizonyságot tehetünk, hogy megismertük Krisztus kegyelmét. Ez az a bizonyságtétel, melyre Urunk hív, s melynek hiányában a világ elvész” (Jézus élete. Budapest, 2010, Advent Kiadó, 282. o.). 

Recepciósként dolgoztam egy irodában, amikor friss hírként bemondták, hogy szörnyű hurrikán csapott le Floridára, és észak felé vonul az Atlanti-óceán partján, Karolina felé. Ahogy néztük az adást, Ginger, az egyik munkatársam, feltette a kérdést: „Mi történik? Mintha minden a feje tetejére állt volna!” Én pedig felkiáltottam: „Jézus jön!” Nem dolgoztam ott túl régóta, úgyhogy magam is meglepődtem, hogy ilyen tényszerű kijelentést tettem. Gyorsan visszaszaladtam az asztalomhoz. Ginger nemsokára odajött, és lehuppant egy székre. „Na, mesélj csak nekem erről a Jézus-jön dologról!” Imádkoztam magamban, és gyorsan leadtam neki egy kis bibliaórát Jézus második eljövetelének jeleiről, és elmondtam neki, hogy én igyekszem Őt megismerni, mint barátomat, hogy így készen legyek a vele való találkozásra. A végén pedig kértem, hogy tegye meg ugyanezt. Az Úr kinyitott egy ajtót, és én úgy döntöttem, hogy bemegyek rajta.

Isten megadta nekem azt a kiváltságot, hogy vele dolgozhattam az elmúlt 40 évben. Bibliamunkás voltam, hat éven keresztül bibliaismeretet tanítottam egy adventista bentlakásos iskolában; több ezer ember előtt prédikáltam a Fülöp-szigeteken; és szemináriumokat tartottam női konferenciákon, sátoros összejöveteleken, gyülekezetekben. Ezek mind csodálatos lehetőségek voltak arra, hogy megosszam másokkal azt, amit Isten tett velem, de annak legjobb módja, hogy megnyerjem a Mesternek az embereket, az volt, hogy közel kerültem hozzájuk az együttérzés gyöngéd érintésével, betöltöttem szükségleteiket, és megnyertem bizalmukat. Aztán meghívhattam őket, hogy kövessék Jézust.

„A Vőlegényre várakozók hirdessék az embereknek: »Ímhol Istenetek!« Az irgalmat hordozó utolsó fénysugár, a világnak kegyelmet hirdető utolsó üzenet Isten jellemének - a szeretetnek - megláttatása. Isten gyermekei mutassák meg Uruk dicsőségét! A saját életükkel és jellemükkel tegyenek bizonyságot arról, amit Isten hatalma tett értük!” (Krisztus példázatai. Budapest, 1999, Advent Kiadó, 287. o.).

A közös ima javasolt formája

Dicsőítés
  • ·          Urunk, dicsőítünk azért, hogy megváltoztattál minket. Új teremtések lettünk!
  • ·          Dicsőítünk téged azért, hogy benned biztonságban lehetünk.
  • ·          Dicsőítünk azért, hogy naponként irgalmat tanúsítasz irántunk.

Bűnvallás és a bűn feletti győzelem kérése
  • ·          Urunk, bocsáss meg nekünk, amikor a félelem miatt nem beszéltünk valakinek a hitünkről!
  • ·          Megvalljuk, hogy a hatékony bizonyságtevéshez a te erődre van szükségünk.
  • ·          Urunk, kérünk, mutass rá az életünkben azokra a területekre, amelyek megakadályoznak abban, hogy pozitív bizonyságtevőid legyünk.
  • ·          Bocsáss meg, Urunk, ha nem szerető jellemedről tettünk bizonyságot!

Könyörgés és közbenjárás
  • ·          Urunk, kérünk, újítsd meg mindazon szolgáidnak szívét, akik fáradtak és csüggedtek! Emlékeztesd őket arra, hogy a te akaratodat cselekszik. Kérünk, add, hogy láthassák munkájuk gyümölcsét, még ha az egyetlen lélek is! 
  • ·          Urunk, megemlékezünk szombatiskolai tanítóinkról. Kérünk, tudasd velük, milyen fontos a gyermekeinkért végzett munkájuk!
  • ·          Urunk, kérjük vezetésedet a sok befolyásközpont számára, az egészségügyi és családi programokra, valamint a cserkészcsapatokra szerte a világon!
  • ·          Urunk, imádkozunk, hogy egyre több és több fiatal vegyen részt a nagyvárosi misszió programjaiban.
  • ·          Imádkozunk, hogy segíts szeretni és megtartani az új gyülekezeti tagokat.
  • ·          Urunk, kérünk, mutasd meg, hogyan juttathatunk el (nyomtatott és elektronikus formában) minél több irodalmat a környezetünkben élőkhöz! Imádkozunk, hogy az emberek elolvassák, és a Szentlélek meggyőzze őket a bibliai igazságokról.
  • ·          Urunk, kérünk, add védelmedet a misszionáriusok életére, akik veszélyes helyeken dolgoznak.
  • ·          Kérünk, hívj el könyvevangélistákat, diákönkénteseket, írókat, médiaszakembereket és anyagi támogatókat, hogy hirdessék a remény és élet szavait!
  • ·          Imádkozunk azért a hét személyért, akik az imalistánkon szerepelnek. Kérünk, dolgozz hatalmasan az életükben! Igényeljük 1jn 5:16 ígéretét.

·          Imádkozunk a jelenlevők személyes szükségleteiért is. 
Hálaadás                                                                                 
  • ·          Istenünk, köszönjük, hogy akaratod szerint válaszolsz az imáinkra.  
  • ·          Köszönjük, hogy felhasználsz bennünket a bizonyságtevés szolgálatában.
  • ·          Köszönjük, Urunk, hogy ígéreteid igazak és megbízhatóak.


Javasolt énekek:  Tüzed, Uram Jézus; Az én napom Jézus (HÉ 80); Jézus vezessél, mint pásztor (HÉ 313); Az áldott égi szó vezet (HÉ 217); Világosságom vagy, Uram (HÉ 252); A megnyitott szent Biblia (HÉ 476)

Ígéretek, amelyeket igényelhetünk, amikor imádkozunk

·          „Mert a Szentlélek azon órában megtanít titeket, mit kell mondanotok” (Lk 12:12).
·       „Így lesz az én beszédem, a mely számból kimegy, nem tér hozzám üresen, hanem megcselekszi, amit akarok, és szerencsés lesz ott, ahová küldöttem” (Ézs 55:11).
Az Úr Istent pedig szenteljétek meg a ti szívetekben. Mindig készek [legyetek] megfelelni mindenkinek, aki számot kér tőletek a bennetek levő reménységről, szelídséggel és félelemmel” (1Pt 3:15). 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése