2020. január 9., csütörtök

10 NAP IMÁDSÁGBAN 2020 - 2. nap CSÜTÖRTÖK

10 nap imádságban 2020

Keressük és kérjük Isten Szentlelkét!

2. nap – A Szentlélek bizonyságtétele


„A Szentlélek személy, hiszen bizonyságot tesz lelkünkkel együtt arról, hogy Isten gyermekei vagyunk. Amikor ez a bizonyságtétel megszületik, akkor magában hordozza saját bizonyosságát. Ilyenkor tele vagyunk hittel, és bizonyossággal, hogy valóban Isten gyermekei vagyunk (Ellen White: Evangelism [Evangelizálás], 616. o.).  A Szentlélek életünkben végzett munkájának három szakasza van (Jn 16:8-11). Először, meggyőz bennünket a bűnről, hogy Jézushoz vigyen bennünket. Másodszor, meggyőz bennünket Krisztus igazságáról, ami elegendő a megmentésünkhöz. Harmadszor, kiűzi sátánt és a bűnt az életünkből (Jn 16:11).

A szüleim hat gyermeket neveltek fel (én vagyok az ötödik). Mindnyájunkat arra tanítottak, hogy higgyünk Istenben és a Bibliában. Megtanultuk, hogy van egy menny, ahová be kell jutnunk, és egy pokol, amit el kell kerülnünk. De nem volt kapcsolatunk Istennel, nem bíztunk benne igazán. Az édesanyám testvére, a nagybátyám, egy hetednapi adventista lányt vett feleségül. Egyik nap a nagybátyám, Harold, bejelentette új feleségének, hogy be fogja neki bizonyítani a Bibliából, hogy nem kell szombatot ünnepelnie. Sok kutatás után azonban arra a következtetésre jutott, hogy a Biblia pihenőnapja valóban a szombat. Tehát ő maga is hamarosan megkeresztelkedett, és hetednapi adventista lett.

Amikor megfelelőnek látta az időt, Harold a mi családunkkal is megosztotta új hitét, és én bármennyire is próbálkoztam, nem találtam bizonyítékot a Biblia szombattal kapcsolatos tanítása ellen. Ez zavart okozott a terveimben. Idővel erősödött a szívemben a Szentlélek meggyőző gondolata, hogy kárhozatra ítélt bűnös vagyok. Tudtam, hogy nem követem Istent, és meggyőződtem arról is, hogy nem fogok üdvözülni. Nagyjából abban az időben levél érkezett Harold nagybátyámtól, amiben bibliai szakaszokat idézve ecsetelte, hogy milyen lesz a menny. Miközben olvastam a mennyről szóló leírását, erős vágy támadt a szívemben, hogy átadjam az életemet Istennek. Aztán Isten hangját is hallottam szívemben, és az olyan tisztán csengett, mintha valaki ülne mellettem és beszélne hozzám. „Vagy átadod nekem most az életedet, vagy sohasem fogod.” Hirtelen gyötrő félelem hasított belém. Felcseréltem a mennyet a földi dolgokra. Felálltam a székről, bementem a szobámba, és magamra zártam az ajtót. Letérdeltem az ágyam mellé, és életemben először szívből imádkoztam. Küszködtem azzal, hogy mit is mondjak pontosan, de végül valahogy így imádkoztam: „Drága Jézus az akarok lenni, akivé Te akarsz tenni. Azt akarom tenni, amit Te akarsz, hogy tegyek, és oda akarok menni, ahová Te küldesz engem.”

Abban a pillanatban, amikor kimondtam ezt az imát, azt éreztem, hogy változás megy végbe a testemben és az elmémben. Eltűnt az addigi haragom, keserűségem, és Isten szeretete, békéje és öröme töltötte be a szívemet. Tudtam, hogy Isten meghallgatta az imámat, és azt is tudtam, mit kell tennem. Felálltam a térdemről, és rögtön odamentem édesanyámhoz, hogy elmondjam neki a jó hírt: ezentúl Jézusért fogok élni és megtartom a szombatot. Örömkönnyek peregtek az arcán. Napokon belül elkezdtem felszámolni minden bűnös köteléket, ami a világhoz kapcsolt. Voltak néhányan, akik nem értették a döntésemet, és saját magam előtt sem volt egészen világos az út, de a lelkiismeretem tiszta volt, és örömtől repesett a szívem! Később együtt tanulmányoztam a Bibliát a helyi adventista lelkésszel, és még többet megértettem Istennek az életemre vonatkozó akaratából. Végül megkeresztelkedetem, és a Hetednapi Adventista Egyház tagja lettem. Ez a legjobb döntés, amit életemben hoztam!

Bibliaszövegek, melyek alapján imádkozhatunk
·          Pál egyszer megkérdezte az Efézusból érkező 12 férfit: „Kaptatok-e Szentlelket, amikor hívőkké lettetek?” (ApCsel 19:2, ÚRK). Mi hogyan válaszolnánk? Az efézusiak ezt mondták: „Hiszen még azt sem hallottuk, hogy van Szentlélek!”
·          Jn 16:8-11 – a Szentlélek feladata, hogy meggyőzzön bennünket bűneinkről és Jézushoz vezessen.
·          Róm 3:10, 23 – Senki sem igaz, mert mindenki vétkezett, és szűkölködik Isten dicsősége nélkül.
·          Róm 6:23 – A bűn zsoldja a halál, de Isten ajándéka az örök élet Jézus Krisztus által.
·          Jn 3:16 – Mert úgy szerette Isten a világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy ha valaki hisz őbenne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen.
·          Ef 2:8-9 – Kegyelem által üdvözülünk hit által, nem saját jóságunk alapján. Isten ajándéka ez, nem pedig saját cselekedeteink eredménye.
·          1Jn 5:11-13 – Ha elfogadtuk Jézust hit által, akkor tudjuk, hogy örök életünk van.
·          Róm 8.16 – A Lélek maga tesz bizonyságot, és mi tudjuk, hogy Isten fiai és leányai vagyunk.

Minden nap, amikor Jézushoz fordulunk és imádkozunk, megkapjuk bocsánatát és kegyelmét. Ahogy Izrael fiai naponta kimentek, hogy összegyűjtsék az égből hullott mannát, mi is úgy újítjuk meg naponta a kapcsolatunkat Jézussal, aki az Élet Kenyere (Jn 6:58). Az életünkben munkálkodó Szentlélek által valljuk meg bűneinket Istennek, fogadjuk el Jézus igazságát érdekünkben, és leszünk képesek ellenállni a gonosz kísértéseinek (Gal 5:16).  

A közös ima javasolt felépítése és témái

·          Drága mennyei Atyám, tudom, hogy bűnös vagyok. Kérlek, bocsásd meg minden bűnömet, ahogy megígérted (1Jn 1:9). Köszönöm! Azt is megígérted, hogy örök életet adsz, ha elfogadom Jézust személyes Megváltómnak. Ma Jézust választom. Alig várom, hogy eljöjj!
·          Drága Jézus, a Szentlélek jelenlétében szeretnék mindig járni, hogy észrevegyem a gonosz és a démonai közeledését. Add nekem erődet, hogy felismerjem a kísértéseiket, és ellenálljak azoknak (Jak 4:7)!
·          Most benned bízom, Uram, hogy üdvözítesz. Bár lenne örömteli és teljes bizonyosságom abban, hogy az életem hozzád vonz elveszett lelkeket!
·          Drága Atyám, olyan sok ember van az egyházakban, akiknek csak vallása van! Nem ismerik Jézust és megmentő kegyelmét. Kérlek, küldd el Szentlelkedet, hogy meggyőzze őket bűneikről, és Jézushoz vezesse őket! Add, hogy belefáradjanak az üres ceremóniákba! Add, hogy éhezzék Isten valóságos jelenlétét az életükben!
·          Urunk, imádkozunk azokért, akik lelki és szellemi értelemben börtönben vannak, hogy szabadítsd meg őket a bűntudattól és egyéb megkötözöttségeikből!
·          Kérünk, Urunk, küldj modern-kori valdenseket, olyan fiatalokat és diákokat, akik készek szolgálni téged nehéz helyeken is!
·          Imádkozzunk, hogy Isten küldjön bátor, munkára kész misszionáriusokat, akik a Közel-Kelet 20 országában élő, 746 népcsoport valamelyikében dolgoznának!
·          Imádkozzunk az Ezer Misszionárius Mozgalomért Észak-Ázsiai-Csendes-Óceáni Divízióban!    
·          Imádkozzunk a Dél-Ázsiai-Csendes-Óceáni Divízió 41 legkevésbé el nem ért városában élő, 202 millió emberért, hogy ismerjék meg Jézust!
·          Imádkozunk azokért a fiatalokért, akik életüket veszélyeztető helyeken szolgálják az Urat az Egy év a misszióban (OYiM), valamint a Káleb Misszió keretében.
·          Imádkozunk a listánkon lévő hét (vagy több) emberért [Nevezzük is meg őket, ha helyénvalónak tartjuk.]
·          Helyi imakéréseink.

Javasolt énekek:  Tudom és érzem, Jézus enyém (HÉ 187); Jézus, add, hogy véled járjam (HÉ 284); Itt az éltem, Jézusom (HÉ 234); Itt a szívem, égi Atyám (HÉ 218); Emeld fel szemed Jézusra 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése